لیست قیمت    |    اخذ نمایندگی    |    استخدام     |   ثبت نام در کلاس آموزشی

021-54941

info@rdsiran.com

دوربین مداربسته wdr

اگر تجربه تیره شدن تصویر که منبع نور رو به روی دوربین، باعث آن است را دارید، دوربین شما قابلیت حذف ضد نور یا WDR را دارا نیست. این قابلیت به صورت نرم افزاری و سخت افزاری در دوربین های مداربسته موجود است. البته در این دسته بندی تنها دوربین مداربسته WDR سخت افزاری درج گردیده است. سنسور WDR در زمانی که نور از روبه روی دوربین بتابد به صورت اتوماتیک نور اضافه را حذف کرده ومانع از تیره شدن تصویر می شود.

4.9/5 – (29 امتیاز)

 

سوالات متداول:

 

۱- سنسور WDR چیست؟

WDR مخفف واژه ی Wided dynamic range میباشد و به معنی بازه ی دینامیکی بالا میباشد و تکنولژی است که در دوربین های ویدئویی جهت جبران کمبود نور بکار میرود.

۲- در دوربین ها سنسور WDR چه کاربردی دارد؟

در مکان هایی که اختلاف زیاد سطح نوری وجود داشته باشد یا منبع نوری زیادی به قسمتی از تصویر میتابد، (مثل تابش نور شدید خورشید از پشت یک پنجره به داخل اتاق) از دوربین هایی استفاده میشود که دارای سنسور WDR میباشند و سنسور به گونه ای عمل میکند که به در قسمت هایی از تصویر که نور کم میباشد نور تزریق کرده و در قسمت هایی که نور شدید میباشد، نور را متناسب کرده، در واقع نور را در تصویر به موازات تقسیم میکند.

۳- تفاوت بین WDR واقعی و WDR دیجیتالی در دوربین ها چیست؟

ULTRA WDR یا همان WDR واقعی شامل دوربین هایی میباشد که تکنیک سرعت شاتر را دارند و این سنسور این سنسور بصورت سخت افزاری در دورین وجود دارد، اما در DWDR یا همان WDR دیجیتالی تکنیک سرعت شاتر را توسط نرم افزار انجام میدهد و بدیهی است که عملکرد در دوربین هایی که WDR واقعی دارند خیلی بالاتر است نسبت به دوربین هایی که WDR دیجیتالی دارند.

۴- تفاوت REAL WDR و ULTRA WDR در چیست؟

در مدل های ULTRA WDR نسبت به REALWDR دسیبل و توان WDR بالاتر است.

۵- مفهوم دسیبل در سنسور WDR به چه معناست و سنسور های به کار رفته در دوربین های برند VIDEOPARK چند دسیبل میباشند؟

دسیبل(db) واحد نشان دادن بازه ی دینامیکی میباشد و این بازه در دوربین های معمولی بین 50 تا 60 است اما بازه ی دینامیکی دوربین های WDR بین 100 تا 150 میباشد، و دوربین های WDR برند Videopark نیز بین 100db تا 120db میباشد و هرچه مقدار db بالاتر باشد دوربین عملکرد بهتری دارد.

4.9/5 – (29 امتیاز)